Jawa 125 typ 355
Typ motocyklu: Jawa ČZ 125 typ 355, Jawa-ČZ 175 typ 356 Výrobce: n.p. Jawa Závody 9.května | ||||
Rok výroby | od 1956 | Řízení | bez tlumiče kmitů | |
|
|
| ||
Motor | dvoudobý jednoválec | Brzda vpředu | bubnová Æ140x35mm | |
Chlazení | vzduchem | Brzda vzadu | bubnová Æ140x35mm | |
Klikový hřídel | lisovaný s ložisky:2ks lož.6304C3 (20x52x15)levá strana;1ks lož.6304C3 (20x52x15)levá strana | |||
Vrtání válce | Æ52mm, Æ58mm | Váha | 112kg/115kg | |
Zdvih | 58mm,65mm | Užitečné zatížení | 150kg | |
Zdvihový objem | 123,2ccm;171,7ccm | Rozvor | 1310mm | |
Komprese | 1:7,0 |
|
| |
Výkon ot./min. | 6k/8k | Výška sedla | 730mm | |
Kroutící moment ot./min. | - | Celková šířka | 660mm | |
Rozvod | pístem | Celková délka | 1960mm | |
|
| Maximalní výška | 1030mm | |
Mazání | směsí v poměru 1:20(1:15) | Rám | jednoduchý kolébkový z ocelových čtyřhranných trubek | |
Uspořádání ventilů | vratné vyplachování |
|
| |
Karburátor | Jikov 2922SB/Jikov 2924SB | Spotřeba paliva | 3,2-3,4l/100km (při 60km) | |
Zapalování | dynamobateriové 6V/45W bat.6V/7Ah | Spotřeba oleje | 1:20 | |
Spojka | lamelová v olejové lázni (korek-kov) | Objem palivové nádrže | 13l | |
Převodovka | čtyřstupňová v bloku s motorem | Objem olejové nádrže | mazáno směsí | |
Převod primární | válečkovým řetězem 40/21=1,9“ | Max.rychlost | 75-80km/hod. | |
Převod sekundární | válečkovým řetězem 47/14-47/16“ | Max.stoupavost | - | |
řetěz 1/2x5/16“ 118-120čl. | Počet míst | 2 | ||
Řazení | nožní | Cena (dobová) | - | |
| společnou otočnou pákou (levá strana) | Přední kolo | drátové 16“ | |
|
| Zadní kolo | drátové 16“ | |
Přední pérování | teleskopická vidlice (130mm) | Rozměr ráfku | 1,85x16“ | |
Zadní pérování | 2ks hydraulické pružící jednotky | Rozměr pneu | Při 3,00x16“,zad.3,00x16“typ 356:zad.3,25x16“ | |
Poznámka |
|
V roce 1956 došlo ke změně výrobního programu továren ČZM - Strakonice a Závody 9. května JAWA - Praha. Motory ČZ 125 a 150 ccm byly nahrazeny nově vyvinutými motory Jawa-ČZ 125 a 175 ccm, které jsou konstrukčně odvozeny od motoru Jawa 250 ccm. Jediný podstatný rozdíl je v uložení klikového hřídele. Na pravé straně je místo kuličkového ložiska ložisko válečkové. V roce 1956 vyráběna řada motocyklů se skládala z typů 125, 175, 250 a 350 ccm. Tak jako dříve jsou podvozky typů 125 a 175 ccm stejné, stejně tak podvozky typů 250 a 350 ccm.
Náhledy fotografií ze složky jawa